Aanmelden en inloggen

Mijn Dossier biedt patiënten van het AMC en VUmc een beveiligde digitale omgeving.
Op vertoon van uw legitimatiebewijs of patiëntenpas ontvangt u een activatiecode en instructie. Met deze code kunt u de aanmelding zelf (thuis) afronden. 

Waarom kan ik niet met DigiD inloggen?

AMC en VUmc hebben ervoor gekozen om ook het inloggen in eigen beheer te houden (via een eigen systeem). Dit doen we onder andere omdat:

  • wij zelf onze patiënten willen helpen met inlogproblemen. Wanneer het inloggen via DigiD zou lopen, zouden we bij inlogproblemen alleen kunnen doorverwijzen naar de DigiD-instantie. Wij vinden dat niet klantvriendelijk;
  • bij het opzetten van ons portaal er een keuze moest worden gemaakt over de wijze van inloggen. Op dat moment was het via DigiD niet mogelijk om op mobiele apparaten (tablet, smartphone) in te loggen. Omdat we toen al wisten dat we dat in de toekomst wel wilden aanbieden, was DigiD geen geschikte keuze;
  • het in DigiD niet mogelijk is om twee accounts aan te maken. Dit is wel nodig voor patiënten die in het AMC en VUmc patiënt zijn en geen toestemming geven voor het samenvoegen van de dossiers van beide ziekenhuizen, maar toch beide dossiers via Mijn Dossier willen inzien.
Hoe activeer ik Mijn Dossier?

Stap 1: Ga naar www.mijnamcvumcdossier.nl;
Stap 2: Klik op ‘Klik hier’ (deze staat naast de vraag ‘Nieuwe gebruiker?’);
Stap 3: Vul de activatiecode en uw geboortedatum in;
Stap 4: Klik op 'volgende';
Stap 5: Vul de code in die u per sms hebt gekregen en klik op 'volgende';
Stap 6: Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. U kunt deze zelf kiezen;
Stap 7: Kies een beveiligingsvraag en vul het antwoord in. Onthoud het antwoord goed;
Stap 8: Controleer uw e-mailadres of pas dit aan;
Stap 9: Na het accepteren van de algemene voorwaarden bent u ingelogd.
U bent nu aangemeld voor Mijn Dossier.

Wat is het verschil tussen activatiecode, sms-code, gebruikersnaam en wachtwoord?

De 15-cijferige activatiecode wordt eenmalig per brief uitgegeven in het ziekenhuis en gebruikt u alleen bij de eerste aanmelding. 
Let op: de activatiecode is slechts 30 dagen geldig. Wanneer deze verlopen is, kunt u een nieuwe code ophalen bij de centrale inschrijfbalie of bij de balie van de polikliniek; U kunt niet telefonisch of per e-mail een nieuwe code krijgen.

  • De sms-code krijgt u op uw mobiele telefoon en moet u invoeren bij aanmelding;
  • Bij de eerste aanmelding kunt u zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. De zelfgekozen gebruikersnaam en het wachtwoord gebruikt u steeds om in te loggen en dient u zelf te onthouden;
  • Vanaf de tweede keer inloggen krijgt u na invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord, een sms-code op uw mobiele telefoon die u moet invoeren.
Mijn activatiecode voor Mijn Dossier werkt niet. Wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar support@amc-vumc.nl
Stuur daarbij de volgende gegevens mee:

- Uw patiëntnummer
- Uw geboortedatum
- Uw voor- & achternaam
- De verloopdatum en -tijd van de activatiecodes

Mijn activatiecode voor Mijn Dossier is verlopen. Wat moet ik doen?

Om veiligheidsredenen is de toegangscode 30 dagen geldig. De verloopdatum staat vermeld op de brief die u hebt gekregen.

Het is om privacyredenen niet mogelijk om een nieuwe activatiecode per e-mail aan te vragen. U kunt een nieuwe activatiecode alléén persoonlijk ophalen bij de registratiebalie of bij de balie van de polikliniek waar u onder behandeling bent. Neem uw legitimatiebewijs of uw patiëntenpas (AMC) mee.

Kan iemand anders mij aanmelden voor Mijn Dossier? 
Nee, het is niet mogelijk iemand te machtigen om u aan te melden. Om toegang te krijgen is het nodig dat u zich persoonlijk aanmeldt en identificeert bij de centrale inschrijfbalie. 
Wat kost het gebruik van Mijn Dossier?

Het gebruik van Mijn Dossier is gratis.

Heb ik speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig?

Voor het gebruik van Mijn Dossier hebt u geen speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig.

Wat u wél nodig heeft is:
• een pc, laptop, smartphone of tablet (Apple of Android);
• een internetverbinding;
• een internetbrowser, zoals Internet Explorer of Google Chrome;
• het programma Acrobat Reader om PDF-bijlagen te openen;
• een Nederlands mobiel telefoonnummer dat geregistreerd staat bij het ziekenhuis.


U kunt uw gegevens ook inzien via een smartphone, wij raden u aan om hiervoor de app te gebruiken. Meer informatie vindt u onder het kopje "Mijn Dossier ook via app beschikbaar.

Wat is de Mijn Dossier-app?

Mijn Dossier is ook via de app MyChart beschikbaar.

In de app vindt u de belangrijkste functionaliteiten van Mijn Dossier, zoals het inzien en aanvragen van afspraken, overzicht van uw medicijnen en berichten van en aan het behandelteam. De app MyChart is beschikbaar voor ios en android en kunt u gratis downloaden in de App Store en Google Play.

Klik hier voor de app voor Iphone of Ipad (ios)
Klik hier voor de app voor overige smartphones (android))


Ik ben automatisch uitgelogd. Waarom is dat?

Wanneer u langer dan twintig minuten niet actief bent in Mijn Dossier, wordt u automatisch uitgelogd.

Dit is om de privacy van uw gegevens te beschermen. Wij raden u aan uit te loggen als u uw computer verlaat. 

Ik heb geen SMS-bericht met code ontvangen. Wat moet ik doen?

Stap 1: Controleer of er boven in het scherm een melding verschijnt 'Neem contact op met het ziekenhuis om te controleren of uw mobiele nummer bekend is.' Ziet u deze melding, stuur dan een e-mail naar support@amc-vumc.nl en vermeld hierin uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer;
Stap 2: Verschijnt er geen melding boven in uw scherm? Probeer uw mobiele telefoon opnieuw in te schakelen en uw SMS inbox op te schonen;
Stap 3: Wanneer u nog steeds geen SMS bericht ontvangt, kan het voorkomen dat uw mobiele nummer niet correct in het systeem staat. Om dit te controleren stuurt u een e-mail naar support@amc-vumc.nl en u vermeld hierin u patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer. 
Ik ben mijn wachtwoord van Mijn Dossier vergeten. Wat moet ik doen? 
Stap 1: Ga naar de inlogpagina van Mijn Dossier;
Stap 2: Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’;
Stap 3: Vul uw gebruikersnaam in;
Stap 4: Vul uw geboortedatum in.

U krijgt nu de beveiligingsvraag die u bij het aanmelden voor Mijn Dossier heeft ingevoerd. Indien u deze juist beantwoordt, kunt u na invoer van de SMS-code op de website uw wachtwoord wijzigen.

Lukt het niet om op deze manier toegang te krijgen? Stuur dan een e-mail naar support@amc-vumc.nlLet op: Voor medewerkers van het AMC of VUmc is uw wachtwoord onbekend en niet zichtbaar, omdat dit beveiligd is opgeslagen. U kunt uw wachtwoord dus niet bij hen opvragen. 
Ik ben mijn gebruikersnaam van Mijn Dossier vergeten. Wat moet ik doen?

Stap 1: Ga naar de inlogpagina van Mijn Dossier;
Stap 2: Klik op de link ‘Gebruikersnaam vergeten’ en vul de gevraagde informatie in. 
U ontvangt in uw reguliere e-mail inbox een e-mail met daarin uw gebruikersnaam.

Let op: Achter ieder initiaal moet u een punt invoeren. Ook is het belangrijk om uw initialen en achternaam in te voeren zoals vermeld op uw patiënten pas.

Bijvoorbeeld: U heet A.A. van Dummy. Op uw patiënten pas staat u vermeld als A.A. v Dummy. U voert dan in bij initialen A.A. en bij achternaam v Dummy. Krijgt u alsnog de foutmelding 'record niet opgeslagen', stuurt u dan een e-mail naar support@amc-vumc.nl.

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u contact met ons opnemen: