Locatie AMC

Deze informatie gaat over locatie AMC. Moet u zijn op locatie VUmc? Ga naar: Plan mijn bezoek, locatie VUmc/De Boelelaan

Voorbereiding afspraak op de polikliniek

Eerste bezoek aan het AMC? Wees dan op tijd aanwezig. U gaat zich namelijk inschrijven bij de Centrale Inschrijfbalie Poliklinieken.

Inschrijven

Eerste bezoek aan het AMC? Wees dan op tijd aanwezig. U gaat zich namelijk inschrijven bij de Centrale Inschrijfbalie Poliklinieken. Deze vindt u op de begane grond voor het polikliniekgebouw, ruimte A0 (A-nul). De inschrijfbalie is op werkdagen geopend van 07.30 uur tot 16.30 uur.

Bij de inschrijfbalie krijgt u een patiëntenpas. Hierop staan uw persoonlijke gegevens en uw patiëntnummer. Na de inschrijving gaat u naar de polikliniek waar u een afspraak heeft en daar laat u de patiëntenpas zien. Zij helpen u dan verder.

Adreswijziging doorgeven

Adreswijzigingen geeft u door bij de inschrijfbalie of per mail: pat.admin@amc.nl.

De weg vinden in het AMC

Het AMC is een groot ziekenhuis. En hoewel de weg overal goed staat aangegeven en onze medewerkers graag assisteren bij het vinden van uw afdeling, kunt u zich ook voorbereiden. Kijk voor het bezoek waar u moet zijn.

Wat u meeneemt voor uw eerste bezoek

Voor een afspraak op de polikliniek neemt u het volgende mee:

  • verzekeringspas
  • legitimatiebewijs
  • verwijsbrief van huisarts of specialist
  • patientënpas
  • medicatielijst, wanneer u medicijnen gebruikt

Iemand meenemen naar uw afspraak

Normaal gesproken kunt u altijd iemand meenemen naar uw afspraak. Vanwege de coronamaatregelen is dit niet altijd mogelijk.

Om ervoor te zorgen dat het niet te druk wordt in het ziekenhuis, vragen we patiënten om zoveel mogelijk alleen te komen. Als u echt niet alleen naar een afspraak kunt komen, kunt u iemand meenemen. Bij minderjarige patiënten mag altijd één ouder mee. Ook mensen in een rolstoel mogen iemand meenemen. Het is mogelijk dat uw begeleider wordt gevraagd even ergens anders te wachten tijdens uw afspraak. Leest u onze aangepaste regels voor begeleiding goed door.

Shuttleservice en rolstoelen

In locatie AMC brengt een shuttleservice u op de plaats van bestemming, als u slecht ter been bent. U kunt de shuttleservice aanvragen bij een van de recepties. U vindt de recepties bij de tijdelijke hoofdingang en direct na de loopbrug als u uit parkeergarage P2 komt (zie routekaartje) (LINK NAAR: amc.nl / parkeren). U kunt gebruik maken van rolstoelen. Ze staan bij de tijdelijke hoofdingang, bij parkeergarage P2, op parkeerterrein P3 en in de polikliniek.

Wachttijd op de polikliniek

We proberen de wachttijden in het AMC zo kort mogelijk te houden. Toch duurt het af en toe even. Wachttijden kunnen namelijk langer uitvallen doordat er een spoedgeval tussendoor komt, of doordat een onderzoek langer duurt dan verwacht. Hier valt helaas weinig aan te doen.

Wachttijden worden ook langer wanneer bezoekers te laat komen. Daarom vragen we u op tijd van huis te gaan, dan hoeven anderen ook niet op u te wachten. Houdt u ook rekening met mogelijke files en andere vertragingen?

Vervolgafspraak op de polikliniek

Soms is er een vervolgafspraak nodig. De dokter laat dit dan weten. U maakt dan direct een afspraak bij de balie van de polikliniek.

Belangrijke informatie

  1. U heeft altijd een verwijsbrief nodig om een afspraak te maken op de polikliniek. Vaak heeft de verwijzer (bijvoorbeeld uw huisarts) de verwijsbrief al naar ons gestuurd. Toch is het mogelijk dat u deze meekrijgt. U neemt de verwijsbrief dan mee naar het AMC en geeft deze af bij de inschrijfbalie.
  2. Heeft u een Budgetpoli afgesloten bij uw verzekeraar? In veel gevallen komen de kosten van de behandeling dan voor eigen rekening. We vragen u deze kosten vooraf te betalen.
    U kunt ook naar een zorginstelling gaan die wel bij uw verzekeraar is aangesloten. Vraag de huisarts dan om een nieuwe verwijsbrief zodat u bij hen terecht kunt.
  3. Geen Nederlandse basisverzekering? Bij een buitenlandse verzekering vragen we u een garantieverklaring van uw verzekeraar af te geven. Hiermee laat uw verzekeraar weten dat de kosten gedekt gaan worden. U kunt de garantieverklaring zelf opvragen bij uw verzekeraar en ons deze toesturen.
  4. Helemaal geen ziektekostenverzekering? De kosten komen in de meeste gevallen dan voor eigen rekening. We zullen u hier vooraf over inlichten en vragen u vervolgens deze kosten vooraf te betalen. Pas na betaling krijgt u een afspraak. Wilt u hierover meer weten? Bel dan naar telefoonnummer 020–5661777 of mail naar nav@amc.nl.

Corona-maatregelen

We zetten ons in om ons ziekenhuis veilig te houden tijdens de coronacrisis.

Lees deze extra maatregelen goed door voordat u een van onze locaties bezoekt: