Mijn Dossier: online inzage in uw medisch dossier

Het patiëntenportaal Mijn Dossier is een dienst voor patiënten van Amsterdam UMC, locatie AMC en locatie VUmc. U vindt op deze pagina meer informatie over Mijn Dossier. U leest bijvoorbeeld hoe u zich kunt aanmelden, de meest gestelde vragen, een video met uitleg, de algemene voorwaarden en wat u waar kunt vinden in Mijn Dossier.

Heeft u zich al aangemeld voor Mijn Dossier? Dan kunt u hieronder direct inloggen:

Inloggen

Mijn Dossier

Introductie

Wat is Mijn Dossier?

Mijn Dossier is een dienst voor patiënten van Amsterdam UMC, locatie AMC en locatie VUmc. Mijn Dossier is een beveiligde digitale omgeving waarin u:

  • een gedeelte van uw persoonlijke medische dossier kunt raadplegen;
  • uitslagen van onderzoeken kunt bekijken;
  • een overzicht van al uw afspraken in het ziekenhuis kunt inzien, een afspraakverzoek kunt indienen of een afspraak annuleren;
  • inzicht heeft in uw persoonlijke informatie, zoals uw medicatieoverzicht of allergieën;
  • via een beveiligde omgeving vragen kunt stellen aan uw behandelteam;
  • brieven kunt inzien die verzonden zijn door uw behandelaars van het ziekenhuis aan bijvoorbeeld uw huisarts;
  • zelf uw persoonlijke gegevens, zoals uw adresgegevens, kunt wijzigen.

In Mijn Dossier ziet u de gegevens die vanaf 25 oktober 2015 in locatie AMC en 13 maart 2016 in locatie VUmc ingevoerd zijn in het nieuwe Elektronische Patiëntendossier. Voor uw behandelteam zijn oudere gegevens wel zichtbaar.

Mijn Dossier aanvragen

Bent u patiënt bij Amsterdam UMC en voldoet u aan de voorwaarden voor inloggen met DigiD? Dan kunt u zelf eenvoudig een account aanmaken. Ga naar mijndossier.amsterdamumc.nl en klik op ‘inloggen / aanmelden DigiD’. Via enkele eenvoudige stappen krijgt u vervolgens toegang tot Mijn Dossier.

Voorwaarden voor inloggen met DigiD in Mijn Dossier

Aan het inloggen met DigiD in Mijn Dossier zijn enkele voorwaarden verbonden:

  • u moet in het bezit zijn van een BSN;

  • u bent ouder dan 12 jaar;

  • u heeft één patiëntendossier bij Amsterdam UMC. Heeft u een dossier van zowel locatie AMC als van locatie VUmc en wilt u niet dat deze dossiers worden samengevoegd? Dan kunt u helaas niet inloggen met DigiD.

Voldoet u niet aan de voorwaarden voor inloggen met DigiD, maar wilt u toch toegang tot Mijn Dossier? Neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur).  Houdt uw identiteitsbewijs bij de hand.

Let op: om Mijn Dossier zonder DigiD te kunnen gebruiken heeft u een Nederlands mobiel telefoonnummer (06-nummer) nodig.

Mijn Dossier via de app gebruiken

Mijn Dossier is ook via de app My Chart beschikbaar. In de app vindt u de belangrijkste functionaliteiten van Mijn Dossier, zoals het inzien en aanvragen van afspraken, overzicht van uw medicijnen en berichten van en aan het behandelteam.

De app My Chart is beschikbaar voor iOS en Android en kunt u gratis downloaden in de App Store en Google Play.

Wat vind ik waar in Mijn Dossier

U vindt deze informatie op de informatiepagina op de website van Amsterdam UMC, locatie VUmc

Veelgestelde vragen Mijn Dossier

Hier vindt u antwoord op veelgestelde vragen

Een korte introductie over Mijn Dossier vindt u in onderstaand filmpje. Heeft u na het zien van het filmpje nog vragen over Mijn Dossier? Neem dan contact op via telefoonnummer 020 - 444 3336 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur) of digipunt@amsterdamumc.nl.

Algemene voorwaarden

Wij raden u aan de algemene voorwaarden van Mijn Dossier zorgvuldig te lezen, zodat u op de hoogte bent van de (on)mogelijkheden bij het gebruik van Mijn Dossier.

Telkens wanneer het systeem wordt aangepast zullen ook deze algemene voorwaarden moeten worden aangepast. Het AMC en VUmc zullen een bericht over de wijziging, zoveel mogelijk voorafgaand aan de invoering, op de portal van Mijn Dossier plaatsen. De meest actuele versie van de algemene voorwaarden is te raadplegen via Mijn Dossier.